ANAF, decizia care schimbă totul pentru instituție. Vor fi adoptate noi măsuri sau vor fi menținute cele existente
ANAF a transmis un mesaj extrem de important pentru români. Decizia vine în contextul stării de alertă instaurată din 18 mai.
Agenția le recomandă contribuabililor interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale. Pe cât posibil prin mijloace electronice, cum ar fi mailul. Dar ANAF a dispus continuarea implementării măsurilor de protecție a contribuabililor și a angajaților. Printre acestea se numără dezinfectarea spațiilor, dar și măști pentru angajați și vizitatoril. Iar munca de acasă e permisă, dacă postul o permite. Și ghișeele au panouri de plexiglas.
Măsurile ANAF mai prevăd că sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent, dar și monitorizarea temperaturii angajaților. Va fi măsurată zilnic, la începerea programului de lucru.
Direct la intrare în sediul ANAF
La intrare sunt amplasate covoare dezinfectante, dar și dispensere cu substanțe dezinfectante, iar punctele de acces în unitățile fiscale sunt dotate cu măști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor.
Totodată, spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic și se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea/ieșirea din incinta unităților fiscale și pentru limitarea numărului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintă.
Mai mult, toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare.
În cazul clienților, se va asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri, orientate față-spate sau spate-spate și se va efectua săptămânal nebulizarea încăperilor climatizate cu recircularea aerului și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.
Totodată, se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF. De asemenea, procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacității de furnizare online a serviciilor ANAF.
Nu în ultimul rând, vor fi înființate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor și vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieșire a contribuabilor.